سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خلوت دل

چگونه از واژه ها استفاده کنیم

 

امروزه ثابت شده که کلمات منفی نیروی منفی به سمت شخص می فرستند

و او را به سمت منفی و بیماری سوق می دهند! به طور مثال وقتی

به ما می گویند خسته نباشی دراصل خستگی را به یادمان می آورند

و ناخودآگاه احساس خستگی می کنیم (با خودتان امتحان کنید) اما اگر

به جای آن از یک عبارت مثبت استفاده شود نه تنها نیروی از

دست رفته، ترمیم و خستگی جسم را از بین می برد بلکه نیروی مثبت

و سازنده ای را به افراد هدیه می دهیم.

 

برای مثال:

به جای پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود

به جای خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت

به جای دستت درد نکنه ؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای ببخشید مزاحمتون شدم؛ بگوییم : از این که وقت خود را در

اختیار من گذاشتید متشکرم

به جای لعنت بر پدر کسی که اینجا آشغال بریزد ؛ بگوییم: رحمت بر پدر کسی

که اینجا آشغال نمی ریزد

به جای گرفتارم؛ بگوییم : ‌در فرصت مناسب با شما خواهم بود

به جای دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

به جای خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده

به جای قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما

به جای شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه

به جای مگه مشکل داری ؛ بگوییم : مگه مسئله ای داری؟

به جای فقیر هستم؛‌ بگوییم : ثروت کمی دارم

به جای بد نیستم؛ بگوییم :‌ خوب هستم

به جای بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست

به جای مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم

به جای جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود

به جای فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه

به جای داد نزن؛ ‌بگوییم : آرام باش

به جای من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم :‌ من سالم و با نشاط هستم

به جای غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم

شما هم می‌توانید به این لیست مواردی رو اضافه کرده و برای دیگران بفرستید...

وقتی بعد از مدتی همدیگر را می‌بینیم، به جای توجه کردن به نقاط

ضعف همدیگر و نام بردن از آنها مثل:


چقدر چاق شدی؟"، "چقدر لاغر شدی؟"، "چقدر خسته به نظر می‌آیی؟"

، "چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟"، "چرا ریشت را بلند کردی؟"

، "چرا گرفته ای ؟"، "چرا رنگت پریده؟"، "چرا تلفن نکردی؟"،

"چرا حال مرا نپرسیدی؟" و ...

بهتر است بگوییم : "سلام به روی ماهت"، "چقدر خوشحال شدم تو را دیدم"

، و ... عبارات دیگری که نه تنها بیانگر نقاط ضعف طرف مقابل ما نیست

بلکه نوعی اعتماد به نفس را به مخاطبمان القاء میکند.

البته اگر اصراری نداشته باشیم که حتماً درباره ی همدیگر اظهار نظر کنیم،

وگرنه می‌شود که درباره ی موضوعات مشترک، البته در محوریت مثبت

با هم صحبت کنیم ...